A.S.S.S.B. – Asociatia Suporterilor Sportul Studentesc

Home Forums Sportul Studentesc Sportul Studentesc – Forumul suporterilor / Fan Zone A.S.S.S.B. – Asociatia Suporterilor Sportul Studentesc

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 649 total)
  • Author
    Posts
  • #51998
    dragos
    Member

    @adi wrote:

    eu sunt dispus sa “gazduiesc” asociatia. numai asta sa fie problema?

    Adi, daca poti face acest efort pentru asociatie, ar fi bine sa ne vedem la un meci de-acasa si sa punem detalii pe raboj.

    #51999
    adi
    Member

    1. De ce trebuie sa asteptam pana la primul meci acasa? E vreo vacanta judecatoreasca sau ceva similar in care nu se inmatriculeaza asociatii?
    2. Parca exista la un moment un proiect de statut al asociatiei, mi se pare postat de Florin. Unde e? Ce mai trebuie completat/modificat? Nu cred ca nu se mai poate modifica pe parcurs, macar sa urnim caruta din loc.
    3. Cine se pricepe si cine se ofera sa ne ajute la procedura de inmatriculare a asociatiilor/fundatiilor non-profit? Care ar fi pasii de urmat ? Cand ? Unde ? Cum? E suficient un comodat sau trebuie o inchiriere de spatiu inregistrata la fisc / notar pentru sediul legal?
    4. In ceea ce priveste problemele contabile, inteleg ca ne-ar putea ajuta tatal lui Radu (multumim!), dar cum facem cu infiintarea contului bancar? cu stampila? Cine a mai infiintat o firma / asociatie in ultimul timp.
    5. Cine are timp si se ofera sa umble cu actele la Registrul Comertului, Judecatorii, banca, notar? George? Daca mi-as lua concediu, as umbla si eu, dar nu prea cred ca imi mai pot in curand.
    6. Cazimir, am putea gazdui pe site cateva pagini ale asociatiei? Eventual

    Fratilor, ma doare inima cand vad delasarea asta in stilul “las-o ba ca merge asa”. Mai am un coleg de birou care e suporter SSB (de peste 30 ani) si imi e rusine sa-i spun ca o frecam aiurea de 2 ani, in loc sa fi avut pana acum o asociatie, un newsletter, un steag, un imn, ceva de care sa fim mandri. Probabil ca noi toti cunoastem alte persoane care au avut sau inca mai au afinitati cu SSB si mai mult ca sigur ca ne-ar bucura sa vedem acest cerc largindu-se. Acum suntem in majoritate tineri si fac pariu ca ne-ar incanta ideea sa ne ducem copii in Regie sa-i sustina pe baieti, peste cativa ani.

    Hai sa incerc sa va stimulez: ce sunteti dispusi sa faceti pana la 01082005 in legatura cu asociatia? Si incep tot eu:
    1. sa semnez un contract de comodat sau chiar de inchiriere (la tariful minim legal, daca exista asa ceva) pentru sediu
    2. sa-i rog pe avocatii firmei la care lucrez sa se uite peste proiectul de act constitutiv si sa ma asiste cu probleme de procedura (inmatriculare, Fisc, banca)
    3. sa contribui cu 1 milion lei (vechi) la capitalul social (sau cum s-o numi) al asociatiei

    Tot ce vreau e sa urnim caruta din loc.

    PS: o idee pentru popularizarea Asociatiei: un hub internet; eu am acces de la o retea de cartier (ca si multi altii dintre noi de altfel) si ma gandesc la cat de usor circula informatia … Ovidiu, ceilalti, reactii? Daca e o idee proasta, mi-a asum, in fond nu pierd nimic, dar daca e utila, m-ar bucura.

    #52000
    wex
    Member

    Pentru popularizarea Asociatiei poate fi folosit si site-ul http://www.sportulstudentesc.home.ro – pe care incerc sa-l updatez pentru inceputul de sezon.

    #52001
    wex
    Member

    ETAPELE INFIINTARII UNUI ONG

    1. REZERVAREA DENUMIRII Dovada disponibilitatii denumirii alese pentru Asociatie se obtine de la Ministerul Justistiei, Serviciul de relatii cu publicul si cooperare cu ONG-uri, strada Apolodor nr. 17, sector 5, telefon/fax: (021)410.72.72, (021)312.40.23.
    Termen: 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii. Costuri: 50.000 lei reprezentind taxa de verificare a disponibilitatii denumirii. Valabilitate: 3 luni de la data emiterii.

    2. SEDIUL Cel mai simplu este sa fie desemnat drept sediu apartamentul unuia dintre membrii fondatori.
    Proprietarul locuintei autentifica la notariat o declaratie prin care pune la dispozitie spatiul respectiv ca sediu pentru Asociatie.

    Costuri: maxim 200.000 lei, functie de notar. Durata: cateva zile.

    Este posibil ca Judecatoria sa va solicite in plus un Contract de Comodat;
    Daca sediul este stabilit intr-un imobil ce cuprinde mai multe proprietati (bloc, vila), se mai cer urmatoarele:
    · Acordul vecinilor cu pereti comuni cu apartamentul-sediu (un simplu tabel cu semnaturi cum ca sunt de acord cu functionarea sediului Asociatiei in apartamentul respectiv).

    · Acordul Asociatiei de Proprietari (Locatari, dupa caz).

    3. INTOCMIREA ACTULUI CONSTITUTIV SI A STATUTULUI Pentru infiintare sunt necesare un Statut (care defineste scopul si obiectivele asociatiei, patrimoniul, sediul, drepturile membrilor etc.) si un Act constitutiv (care consfinteste hotararea fondatorilor de infiintare a Asociatiei si desemneaza organele de conducere). Actul constitutiv si statutul se autentifica la notar, in cate 5 exemplare fiecare.

    Costuri: intre 1,5 si 3 milioane lei, in functie de notar si de numarul exemplarelor autentificate. Durata: in functie de cat de repede se intocmesc actele.

    4. AVIZ DE LA MINISTER SAU ALT ORGAN AL ADMINISTRATIEI CENTRALE Conform art. 2 alin. 5 din OG nr. 37/2003, este nevoie de un aviz de la ministerul sau organul administratiei publice centrale (agentie guvernamentala etc.) in sfera de activitate a caruia isi desfasoara activitatea organizatia. Grefierul de la Judecatorie poate spune la ce minister trebuie cerut avizul.

    Termenul de eliberare a avizului este de 30 de zile, dar de obicei se elibereaza mult mai repede. Nu se percep taxe.

    5. CONSTITUIREA PATRIMONIULUI Patrimoniul legal necesar infiintarii ONG-ului are un cuantum de 2 salarii minime pe economie (in acest moment, 6.200.000 lei). Se constituie prin depunerea banilor la o unitate CEC “in consemn, pe seama si la dispozitia Asociatiei…” (functionara de la ghiseu stie formularea exacta). Trebuie completat un formular si anexata o copie xerox dupa actul constitutiv autentificat. Se obtine o chitanta doveditoare. Banii raman blocati la CEC pina la obtinerea sentintei de infiintare, cind se vor putea transfera banii intr-un cont bancar.

    6. DEPUNEREA DOSARULUI LA JUDECATORIE Se face un dosar actele de la punctele 1-5 si se merge cu dosarul la judecatorul de serviciu de la Judecatoria pe raza careia se afla sediul, pentru verificare.

    Se achita taxa juridica la Directia de Finante Publice Locale (DFPL) pe raza careia se afla Judecatoria. Circa 200.000 lei.

    Dosarul complet se depune, insotit de timbru judiciar de 5.000 lei, la Judecatorie. Termenul de judecata este in mod normal de 3 zile, maxim 1 saptamana.

    7. ELIBERAREA COPIEI DE PE SENTINTA CIVILA La 2 saptamani dupa pronuntare, se depune o cerere la Judecatorie pentru eliberarea Sentintei civile (care este, de fapt, avizul de functionare) si a Certificatului de Inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor (RAF, echivalentul pentru entitati non-profit al Registrului Comertului). Model de cerere se obtine de la Grefierul de serviciu.

    La CEC se plateste taxa pentru eliberarea unui numar de copii autentificate dupa Sentinta civila (e bine sa fie 4-5 copii). Costa circa 20.000 lei/exemplar.

    Se ridica de la Judecatorie Sentinta si Certificatul, autentificate + copiile autentificate, si Certificatul de inscriere in RAF.

    Atentie! Pentru eliberarea Certificatului de Inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor fondatorii (asociatii) trebuie sa depuna la Judecatorie cazierul fiscal. Cazierul Fiscal este eliberat de Ministerul Finantelor Publice in termen de 10 zile de la depunerea cererii. Se achita o taxa de timbru.

    8. ATRIBUIREA CODULUI FISCAL Pentru a putea desfasura operatiuni financiare este nevoie de un Cod Fiscal.
    La DFPL de care apartine imobilul in care este sediul, se depune dosar cu: Statut, Act constitutiv, Sentinta civila (aviz de functionare), Certificatul de inscriere in RAF (toate in copie), timbru fiscal 30.000 lei, doua cereri “cod 010” completate. Termen: maxim 10 zile.

    9. OBLIGATORIU: STAMPILA SI IMPRIMATE CU REGIM SPECIAL Stampila este necesara pentru a insoti practic orice semnatura a membrilor consiliului director si chiar pentru deschiderea contului bancar. Costuri: 700.000 – 1.000.000 lei/buc, in circa 24 ore, dupa pretentii si firma. La comandare se prezinta o copie de pe Codul Fiscal. Apoi ar trebui comandate facturier si chitantier si sa va luati fisa de magazie pentru evidenta formularelor cu regim special…

    10. DESCHIDEREA CONTULUI BANCAR Contul se deschide pe loc:
    acte necesare Sentinta civila si Codul Fiscal, in copie legalizata (care se va inapoia) si inca o copie xerox (care se retine). Apoi sunt transferati prin Ordin de plata la banca, banii depusi la CEC. Operatiunea dureaza circa 3 zile. Banii se deblocheaza astfel si se pot utiliza pentru nevoile Asociatiei.

    11. ALTELE Se cere la Ministerul Justitiei sa se comunice numarul de inregistrare in registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial (nu este taxa si nici formular-tip pentru asta). Este diferit de numarul din RAF-ul de la Judecatorie.

    MAI E CINEVA IN VIATA

    Cheltuieli totale, incluzand Patrimoniul, circa 10.000.000 lei (din care Patrimoniul, aprox. 6.000.000)

    PS Cred ca am si toate modelele de care s-a pomenit mai sus.

    #52002
    adi
    Member

    Wex, multumesc pentru ajutorul substantial din mesajul tau.

    Raspunsul meu pe puncte:
    1. Maine ma voi duce la Ministerul Justitiei in Str Apolodor, care e aproape de serviciul meu pentru a rezerva denumirea “Asociatia Suporterilor Sportul Studentesc Bucuresti”.
    2. Acea declaratie la notar are un termen de valabilitate? Contractul de comodat trebuie autentificat la notar? Este suficient un contract de comodat autentificat, fara acea declaratie? In rest nu cred sa am probleme; in weekend voi vorbi si cu administratora si cu vecinii.
    3. Unde e proiectul de statut / act constitutiv propus de Florin anul trecut? Vreau sa-l dezbatem si sa-l votam, cu termen 30.07.2005. Propun ca folosim principiul “un om, un vot”. Daca nu se mai gaseste, Wex, ai putea sa ne ajuti cu niste modele? eu am gasit ceva pe http://www.aar.org.ro sau pe http://www.atr.org.ro.
    4. Voi suna maine la Judecatoria Sectorului 3 pentru a afla ce aviz ne-ar trebui.
    5. Propun sa facem o “subscriptie publica” pentru strangerea cel putin a patrimoniului minim, cu termen 30.07.2005.
    6. Propun sa ne intalnim sambata la 16.00 la Mc Donalds Unirii sa dezbatem proiectele de statut / act constitutiv, sa vedem cine poate ajuta cu bani, informatii etc. Telefonul meu est 0744498654.

    Deja mi se pare ca suntem ma aproape de obiectivul nostru. De acord, Ovidiu, Florin, George, Giani, Dragos, Razvan, Ion, Radu, Cazimir, Tavi & co ?

    #52003
    wex
    Member

    Cu modele de statut (trebuie gindit doar la scop si activitati – restul e usor), act constitutiv, contract de comodat pot ajuta si eu.

    Ar fi bine ca toate cheltuielile facute (taxe, stampila, autentificari etc.) sa se faca pe numele Asociatiei, pentru ca sunt deductibile.

    Incerc sa revin cu informatii mai detaliate pe parcursul zilei.

    #52004
    wex
    Member

    Am revenit :D

    1. nu cunosc daca declaratia la notar are o anumita valabilitate (dar ea nu trebuie sa lipseasca de la dosar)
    2. contractul de comodat nu trebuie autentificat.

    Desi, nu am mai fost implicat in infiintarea unui ong voi incerca sa ajut cu toate informatiile de care dispun. Ceea ce stiu sigur e ca vom da fata cu un sistem birocratizat pina in maduva oaselor.

    #52005
    dragos
    Member

    nu sunt sigur 100% ca pot veni SAMBATA la ora 16.00 la Mc Donalds Unirii
    eu voi incerca………

    #52006
    adi
    Member

    Apropo de birocratie, cu vointa si rabdare calcam totul in picioare.
    Luni ma duc la Ministerul Justitiei sa iau o cerere de rezervare pe care apare contul de plata a taxei, dupa care trec strada la Trezoreria Sectorului 3, platesc 50.000 si ma intorc sa depun cererea.
    Intrebarea este cine e dispus sa vina la intalnire sambata? Locatia, ora si/sau data pot fi schimbate, dar TREBUIE sa ne intalnim sau cel putin sa comunicam, pe site sau pe messenger.

    #52007
    wex
    Member

    Pentru sectorul 3 contul este RO63TREZ70320210130XXXXX – Alte ven.de la institutiile publice

    ID meu pe messenger este ralosmail
    Adresa de mail wex@k.ro

    Nu putem schimba ziua? Duminica? 😳

    #52008
    adi
    Member

    Mi-e indiferent, numai sa ne intalnim cat mai multi.

    #52009
    ultrasro
    Member

    Unde ne intalnim ?

    #52010
    adi
    Member

    propun la un mc donalds (unirii/romana).

    #52011
    adi
    Member

    am vorbit cu ovidiu pe ym si a ramas sa ne intalnim maine (duminica), la 1700, la mc donalds romana.
    Hai fratilor.

    #52012
    adi
    Member

    Am gasit pe net proiectul de statut propus de Florin mai demult. Acum lucrez la actualizarea lui si la Actul constitutiv, pe care le voi posta pe forum pana maine la 13.00, adica inainte de intalnire, pentru a vi le supune atentiei.
    Hai fratilor!

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 649 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.