Bani in sport

Home Forums Miscelaneous Diverse / Miscelaneous Bani in sport

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 216 total)
  • Author
    Posts
  • #81819
    07Ex
    Keymaster

    Chiar vroiam si eu sa postez ceva referitor la faptul ca ieri cand m-am uitat la meciul Milan – Udinese am vazut ca pe tricourile celor de la Udinese scria “Dacia”. Nu mi-a venit sa cred ca pe tricourile unei echipe din Italia voi vedea vreodata o firma romaneasca.

    Oricum felicitari! Pacat insa ca Udinese a jucat oribil si a pierdut la scor. A fost insa unul din cele mai frumoase meciuri pe care le-am vazut in ultimul timp. Era 3-1 in min.15!!!

    #81820
    adi
    Member

    Un articol interesant din 2006, scris de un economist de la un institut respectabil, despre fotbalul romanesc.

    http://misesromania.org/319/

    Cum a distrus statul fotbalul

    Ninel Ganea

    Una din puţinele certitudini din fotbalul de azi se referă la caracterul comercial al acestuia. Cu alte cuvinte, fără bani nu se mai poate, iar talentul exclusiv se vinde din timp, aşa că orice club serios are nevoie de o finanţare pe măsură pentru a fi competitiv.

    În comunism, jucătorii erau comasaţi în două sau trei echipe mai răsărite, fără posibilitatea de a se transfera. De aici rezultau nişte echipe comuniste bune sau foarte bune, dar asta numai datorită basculării de resurse umane de la 16-17 echipe către una sau cel mult două. Comunismul fotbalistic a trecut, fiind azi doar un obiect de studiu sau un prilej de reverii nostalgice pentru destui de mulţi scăpătaţi ai regimului.

    Prin opoziţie, un club de fotbal în întregime privat, ce evoluează într-un mediu capitalist, este interesat în primul rând de profit şi, pe cale de consecinţă, de performanţa sportiva. O echipă bună şi spectaculoasă atrage spectatori care plătesc bilet, va câstiga bani din vânzarea drepturilor de televiziune, va participa la competiţii gen Champions League (unde fiecare punct câştigat este remunerat consistent) şi, nu în ultimul rând, va atrage sponsori ce doresc să-şi asocieze numele cu o echipa de succes. Nu este de mirare că toţi „oamenii de fotbal” şi gazetarii din România susţin că fotbalul nu se poate face fără bani.

    Ceea ce este înspaimântator este că aceiaşi „oameni de fotbal” şi o mare parte din jurnalişti susţin implicarea statului în fotbal. Or, aici ne putem deja întreba cât de benefică sau dacă este benefică implicarea statului? Ipoteza noastra este că tocmai implicarea masiva a statului face ca fotbalul de la noi să arate jalnic, iar „oamenii de fotbal” să fie, aproape fără excepţie, nişte figuri ieşite de sub custodia Codului Penal. Să analizăm lucrurile puţin mai atent.

    Majoritatea cluburilor de fotbal din România este susţinută de autorităţile locale. Iaşi, Târgu Jiu, Petroşani, Bistriţa, Piteşti, Cluj sunt oraşe ce investesc financiar în echipe de fotbal din prima divizie. Dinamo este un exemplu aparte, deoarece, într-o anumită măsura, acest club primeşte o parte din banii săi direct din bugetul unui minister, în speta Ministerul Administraţiei şi Internelor. Sportul Studenţesc este împrumutat de un om de afaceri, deci acesta nu este proprietarul clubului.

    Steaua, Oţelul Galati, Farul Constanta, Poli Timisoara si F.C. National sunt cluburi relativ private. Structura acţionariatului este în întregime sau aproape în întregime privată, iar politicienii locali nu au o influenţa decisivă. Totuşi, faptul că statul deţine stadioanele implică un mijloc de şantaj ce nu trebuie neglijat. Cazul Steaua este cel mai elocvent. Proprietarul arenei este M.A.P.N., dar acesta nu vrea nici măcar să concesioneze terenul echipei de fotbal pe o perioadă de timp rezonabilă. Aceeaşi situaţie la Dinamo, cu precizarea că proprietarul este M.A.I. Ce importanţă au pentru Armată şi Interne două stadioane sportive este o întrebare retorică. Interesant este cum funcţionează un club a cărei conducere este formată din aleşi locali.

    Teoria economică elementară ne învaţă că proprietatea comună va fi risipită, dar să vedem cum funcţionează acest truism în cazul unui club de fotbal. În primul rând, conducătorii politici nu vor face nimic pentru a maximiza valoarea viitoare a clubului, ci vor fi preocupaţi în primul rând de câştigurile imediate, deoarece aceştia nu sunt constrânşi de pierderi. Ele există, dar sunt suportate de bugetul local. Apoi, datorită „rodajului” democratic (alegeri la patru ani), un ales este sigur de poziţia sa doar pentru o perioada de timp relativ scurtă. Ca urmare, politicienii fotbalişti vor căuta să vândă cei mai buni jucători cât mai repede cu putinţă şi să menţină echipa într-o mediocritate ce se traduce prin obiectivul „evitarea retrogradării”. Apoi, jucătorii vor fi vânduţi pe doua preţuri: cel oficial şi cel real. Preţul oficial indică banii care intra în club, în timp ce preţul real indică diferenta de bani obţinută de conducătorul local prin subevaluarea de formă a jucătorului. Daca jucătorul va fi vândut la preţul real, atunci banii ar intra în contul clubului şi astfel conducătorul nu ar mai câstiga nimic. Într-un club privat nu exista diferenţa altfel decât juridică între buzunarul proprietarului şi bugetul clubului. Succesul financiar al clubului înseamnă succesul financiar al proprietarului.

    Enigma româneasca „cluburi sărace, conducători bogaţi” dispare dacă privim lucrurile corect din punct de vedere economic. În al doilea rând, nefiind preocupaţi decât de succesul financiar rapid, conducătorii de club nu vor fi preocupaţi de dezvoltarea pe termen lung. În consecinţă, aceştia vor dezvolta atitudini de a încălca regulile jocului în vederea menţinerii privilegiului. Ca urmare, apar celebrele blaturi. Acestea apar şi în alte condiţii, dar sunt favorizate de forma de proprietate etatistă. „Cooperativa” Diviziei A nu s-a născut între echipe private. De asemenea, un proprietar privat care s-ar implica în jocuri de culise ar fi în bună masură irational. Pe de o parte, el plăteste salarii unor jucatori cărora le facilitează victoriile prin descurajarea financiară a adversarilor.

    Mai mult, în condiţiile în care accesul în UCL, competiţia financiară numarul 1, presupune o echipa competitivă, blaturile între echipe private sunt în bună măsură de negândit. Liga engleză, competiţie ce nu a cunoscut blestemul implicării statului, este un bun exemplu. Un exemplu şi mai cunoscut este Steaua. Proprietarul echipei a refuzat, cu mici excepţii, să se implice în jocuri de culise şi să vânda jucătorii valoroşi ai echipei, iar exemplele pot continua.

    În fine, o a treia consecinţă este apariţia unor figuri de-a dreptul dubioase în prim planul cluburilor de fotbal. Sigur, fiind un sport de masa, este puţin probabil ca în spatele echipelor să se găseasca gentlemeni sau oameni de spirit. Totuşi, în România frapează grobianismul cvasi-generalizat al acestora. Şi aici teoria economica ne poate furniza o explicaţie plauzibila. Un afacerist poate avea defecte îngrozitoare, dar, în dorinţa de a-şi proteja imaginea şi pe cale de consecinţa investiţia, va încerca pe cât posibil să afişeze un comportament relativ decent. Din nou Anglia poate servi drept exemplu. Jignirile sunt rare, preşedinţii se respectă, iar patronii apar în scenă la momente aniversare.

    Prin opoziţie, în condiţiile în care politicienii-conducători de fotbal nu riscă nimic, sponsorii nu se bat pentru echipa deoarece aceasta nu există pe piaţa. Mai mult, eventualii sponsori vor fi descurajaţi de tratamentul agresiv pe care autoritaţile locale îl rezervă firmelor din oraş. În goana după bani, politicienii vor şantaja, prin controale financiare, firmele mici să cotizeze la bugetul clubului. În aceeaşi ordine de idei, competiţia pentru găina cu ouă de aur de la clubul de fotbal îi va scoate în faţă întotdeauna pe cei mai răi, pe cei care se luptă pentru privilegiul de a câstiga capital politic şi bani cu investiţii zero. Cei buni vor fi eliminaţi din cursa, deoarece abilităţile politice sunt exact cele opuse unui om de onoare. Minciuna, înşelaciunea sau lipsa de caracter generală sunt „calitaţile” ce sunt necesare într-o competiţie pentru resurse publice.

    © Institutul Ludwig von Mises – România
    Opiniile exprimate de autor în acest articol nu sunt numaidecât şi ale Institutului Mises – România.

    #81813
    07Ex
    Keymaster

    Foarte interesant articol.

    #81814
    adi
    Member

    Italienii preiau UTA

    http://www.gsp.ro/fotbal/liga-2/italienii-preiau-uta-115443.html

    Preşedintele formaţiei de ligă secundă UTA, Nicolae Bara, spune că echipa arădeană este aproape de a fi preluată de un grup de investitori italieni. Tranzacţia pare să fie aproape de a fi finlizată, Bara menţionînd că acordul va fi pecetluit după Anul Nou.

    “Odată preluată de investitorii italieni, UTA nu va mai avea probleme financiare“, a mai spus Bara.

    Italienii vor asigura un buget de şase milioane de euro pe an, în timp ce administraţia locală va contribui cu aproximativ 600.000 de euro pe sezon.

    Sursa: evz.ro

    #81821
    adi
    Member
    #81822
    adi
    Member

    http://www.financiarul.com/articol_19656/oficialii-din-fotbalul-romanesc-dau-lectii-de-driblare-a-fiscului.html

    Oficialii din fotbalul romanesc dau lectii de driblare a Fiscului

    Dosarul DNA arata ca sportul este integrat in economia globala

    Rechizitoriul pe baza caruia procurorii DNA au trimis in judecata opt oficiali din fotbalul romanesc releva o doza mare de imaginatie si dexteritate in tranzactiile financiare internationale din partea celor acuzati. Specialistii in fiscalitate denumesc aceste scheme drept planificare fiscala rudimentara.

    Firme-paravan inregistrate off-shore, retele de tip suveica sau folosirea unor persoane interpuse au reprezentat elementele de baza pentru evaziunile fiscale si deturnarile de fonduri.

    Procurorii DNA au constatat ca mare parte a sumelor din cele 12 transferuri anchetate ajungeau nu doar la cluburile care au cedat jucatorii, ci la impresarii Ioan si Victor Becali. Transferurile anchetate au avut loc in perioada 1999-2005.

    In noua dintre aceste transferuri, s-a folosit metoda interpunerii unor firme-paravan. Astfel, cluburile cedau total sau partial drepturile federative ale jucatorilor (formula de contract aplicata in fotbal) catre firme din Olanda. Acestea opreau un comision de 2% si trimiteau o parte din sume catre clubul de provenienta. Cea mai consistenta parte a sumei era trimisa insa unor firme off-shore din Insulele Virgine Britanice – Tierney International, devenita ulterior STAR Advisors SA sau Sport Ventures SA. Procurorii sustin ca, din aceste firme, banii ajungeau in conturile impresarilor Ioan si Victor Becali.

    …..

    #81823
    adi
    Member

    http://www.antena3.ro/sport/fotbal_intern/s-a-descoperit-cine-este-rusul-care-vroia-sa-cumpere-steaua-dimitri-pumpianski_61768.html

    S-a descoperit cine este rusul care dorea sa cumpere Steaua Dimitri Pumpianski

    Finalul anului 2008 a adus, printre altele, şi acceptuarea crizei economice, pe care latifundiarul Gigi Becali a resimţit-o din plin. Confruntat cu grave probleme financiare, Becali a încercat să vândă, chiar, clubul din Ghencea, iar ofertele nu au întârziat să apară. Misterioasa ofertă de 40 de milioane de euro, din partea unui miliardar rus, nu a fost, însă, acceptată de patronul Stelei. La destul de mult timp de la dispariţia acestei piste de vânzare a clubului, a apărut şi numele ofertantului, acesta fiind Dimitri Pumpianski, preşedintele consiliului de administraţie al grupului producător de oţel TMK şi prieten cu premierul rus, Vladimir Putin.

    Motivul pentru care Becali s-a afundat în mrejele crizei financiare a fost prăbuşirea pieţei imobiliare în 2008, fapt ce i-a risipit mare parte din avere. Pentru ca anul trecut să fie unul “perfect” pentru omul de afaceri, anunţă ziarulring.ro, nici echipa Steaua nu a avut performanţe extraordinare şi, mai mult, alegerile parlamentare au decurs dezastruos pentru Becali şi partidul său, PNG-CD.

    Condiţiile foarte grele de la echipa din Ghencea, nevoia de bani pentru transferuri, pe care patronul nu îi avea, l-au împins pe acesta să scoată la vânzare clubul, ajungând chiar să declare: “Am o ofertă de 40 milioane de euro de la un rus”. Se pare că prima ofertă a fost, în realitate, de doar 20 de milioane de euro, dar pretenţiile lui Becali (care vroia 80 de milioane) l-au făcut pe rus să-şi dubleze oferta. În cele din urmă, patronul Stelei a refuzat oferta şi a continuat să conducă echipa. Dar problemele financiare sunt departe de a fi soluţionate.

    Cel care a făcut oferta, Dimitri Pumpianski, este un om de afaceri rus cu o avere de multe miliarde de euro şi este şeful grupului TMK. El deţine şi combinatele de la Reşiţa şi de la Slatina, care sunt doar o parte dintr-un imperiu producător de ţevi, al treilea ca importanţă din lume. TMK are clienţi foarte importanţi, printre care se numără Gazprom, Lukoil, Shell şi Repsol, şi are cifra de afaceri de miliarde de dolari pe an (în 2006 firma a rulat 3 miliarde).

    Criza prin care trece patronul Stelei în atinge şi pe antrenorul Lăcătuş, acesta declarând, cu resemnare: “Din păcate, poate şi din cauza problemelor financiare şi a faptului că nu putem aduce la echipă jucători aşa cum ne dorim noi sau conducerea, mă refer la fotbalişti de valoare care să vină pe salarii nu foarte mari, care să joace până-n vară cu drept de prelungire, ne vom baza pe ce avem în curtea noastră. Decât să luăm jucători aşa, de dragul de a lua, mai bine mergem la treabă cu ce avem.”

    #81824
    adi
    Member

    http://www.capital.ro/articol/criza-si-in-formula-1-echipe-retrase-mai-putine-teste-reduceri-drastice-de-bugete-115564.html

    Criză şi în Formula 1: echipe retrase, mai puţine teste, reduceri drastice de bugete

    Autor: Marius Guţă
    Publicat: 10 Ianuarie 2009

    Criza economico-financiara a lovit si Formula 1, cea mai selecta si mai elitista competitie automobilistica din istorie.

    Culmea ironiei, dar si a ghinionului, a facut ca actuala criza internationala sa se fi suprapus peste o criza mai veche prin care Formula 1 deja trecea, numarul echipelor reducandu-se pana la un nivel care incepea sa fie ingrijorator.

    Astfel, daca in urma cu 15 ani, de exemplu, se strangeau la start 28-30 de monoposturi, in ultima vreme abia daca se mai gaseau 20-22 de monoposturi.

    Mai mult decat atat, un nume important din Marele Circ , respectiv Honda, a anuntat in urma cu mai bine de o luna ca se retrage din Formula 1.

    La data de 5 decembrie 2008, CEO-ul companiei, Takeo Fukui, a facut public anuntul potrivit caruia Honda se va retrage din Formula 1 “din cauza efectelor severe ale crizei financiare”.

    “Aceasta decizie dificila a fost determinata de deteriorarea accelerata a mediului operational, respectiv de conditiile din industria auto globala. Honda trebuie sa-si protejeze activitatea de baza si sa-si asigure supravietuirea pe termen lung, pe fondul accentuarii incertudinilor economice in intreaga lume”, declara la acea data boss-ul Honda.

    De asemenea, un alt construct japonez de top, care arre si echipa de Formula 1, respectiv Toyota, a anuntat ca isi va reduce simtitor bugetul pentru Marele Circ.

    Veste buna este faptul ca Toyota va ramane totusi in Formula 1.

    Ultima veste este cea potrivit careia Echipele angrenate in Formula 1 au luat hotararea de a renunta la o mare parte din testele aerodinamice motivul fiind, evident, costurile ridicate pe care le presupuneau acete teste.

    “Echipele au semnat o intelegere privind restrictionarea testelor aerodinamice – Aerodynamic Test Restrictions Agreement, ce va intra in vigoare in 2009. In plus, s-a hotarat sa se dezvolte si sa se realizeze transmisii la cost scazut pentru sezoanele competitionale 2010-2012. Aceste transmisii vor avea o durata de viata de sase Grand Prix-uri si un cost de aproximativ 1,5 milioane de euro pe sezon pentru fiecare echipa din Marele Circ”, au precizat reprezentanti ai FOTA – Formula One Teams Association.

    #81825
    adi
    Member

    http://stiri.kappa.ro/sport/valizele-fotbalului/stire_171039.html

    Valizele fotbalului (I)
    Cei cinci care n-au speriat Vestulc

    #81826
    adi
    Member

    Ursus este noul sponsor al nationalei de fotbal, dupa un deceniu de suprematie al Bergenbier. Cel mai scump contract din istoria Federatiei (1.500.000 euro / an ?)

    http://www.zf.ro/zf-24/ursus-este-noul-sponsor-al-nationalei-de-fotbal-dupa-un-deceniu-de-suprematie-al-bergenbier-cel-mai-scump-contract-din-istoria-federatiei-3747544/

    Ursus, marca de bere din portofoliul SABMiller, este noul sponsor principal al echipei nationale de fotbal, inlocuind brandul Bergenbier, al carui contract de sponsorizare a expirat in 31 decembrie anul trecut.

    “Noul sponsor al echipei nationale de fotbal este Ursus, contractul fiind incheiat pe o perioada de patru ani. Nu va pot dezvalui valoarea contractului, dar va pot spune ca este cel mai mare contract de sponsorizare din istoria fotbalului romanesc”, a declarat Roberto Verdes, reprezentantul Sport Evolution Group, companie ce reprezinta interesele de marketing ale Federatiei Romane de Fotbal fiind partener exclusiv al acesteia.

    Potrivit surselor din industrie, contractul pe care Ursus, brand detinut de Ursus Breweries, compania cu cea mai mare cifra de afaceri din industrie in 2007, l-a incheiat cu Federatia Romana de Fotbal pentru a sposoriza echipa nationala este de 1,5 milioane de euro anual. Aceasta valoare este de trei ori mai mare decat contractul pe care FRF l-a avut in ultimii patru ani de la Bergenbier, de aproximativ 500.000 de euro anual.

    Bergenbier, brand detinut de cel de-al treilea jucator de pe piata berii, InBev Romania, filiala locala a producatorului belgian cu acelasi nume, a fost sponsorul echipei nationale de fotbal in ultimii zece ani, perioada in care a detinut trei contracte consecutive de sponsorizare a echipei nationale.

    Anuntul oficial al desemnarii Ursus ca sponsor al echipei nationale de fotbal va avea loc pe data de 21 ianuarie.

    #81827
    adi
    Member
    #81828
    adi
    Member

    http://www.zf.ro/zf-24/abramovici-se-pregateste-sa-vanda-clubul-de-fotbal-chelsea-arabilor-3766604/

    Abramovici se pregateste sa vanda clubul de fotbal Chelsea arabilor

    #81829
    adi
    Member

    http://www.financiarul.com/articol_20450/-aig-renunta–la-manchester-united.html

    American International Group (AIG) a anuntat, ieri, ca nu isi va prelungi contractul de sponsorizare cu Manchester United, campioana Angliei si detinatoarea Ligii Campionilor. Intr-un comunicat, compania americana a precizat ca se afla in discutii cu echipa de fotbal, legate si de actualul contract de sponsorizare pe patru ani, in valoare de 100 de milioane de dolari, care expira in luna mai 2010. AIG a obtinut in septembrie 2008 un credit de 85 de miliarde dolari de la autoritatile americane, pentru a evita falimentul, suma care a fost majorata la 152 de miliarde dolari in noiembrie.Compania a inceput sa vanda activele pentru a ridica fondurile si a rambursa o parte din banii guvernamentali. Comunicatul companiei americane vine la doar o zi dupa ce campioana en-titre din Premiership a luat legatura cu firma indiana Sahara, ca o posibila inlocuitoare pentru AIG 8) .

    #81830
    adi
    Member
    #81831
    adi
    Member

    http://www.capital.ro/articol/topul-celor-mai-bogate-cluburi-de-fotbal-116645.html

    Topul celor mai bogate cluburi de fotbal

    Real Madrid a ramas cel mai profitabil club de fotbal din lume, potrivit ultimului top realizat de compania de consultanta Deloite. Clubul si-a majorat veniturile cu 15 milioane de euro (+4%) in sezonul 2007-2008, ajungand la un total de366 milioane euro.

    Inca un articol pe acelasi subiect.

    http://www.zf.ro/business-international/lira-sterlina-al-12-lea-jucator-al-real-madrid-3904921/
    Lira sterlina, “al 12-lea jucator” al Real Madrid

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 216 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.