Hai sa cumparam echipa …

  • This topic has 25 replies, 13 voices, and was last updated 15 years ago by adi.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #76284
    07Ex
    Keymaster

    In situatia in care suntem noi acum nu vad dece ar veni sponsorii la noi. Cine sa vada sigla unui sponsor la noi pe piept, cei din comuna Modelu sau cei de la Snagov? 😆

    Astia de la Steaua, Dinamo, Rapid, si Poli stiu ce inseamna marketing-ul. Siman stie ce inseamna sa faca bani in buzunarul lui … si numai al lui.

    #76285
    adi
    Member

    Guvernul francez a prezentat saptamana trecuta un text care va autoriza listarea cluburilor sportive la bursa, scrie cotidianul Le Figaro. O victorie frumoasa pentru patronul echipei Olympique Lyon, care are de-acum cale libera in planurile de crestere a clubului.

    Este o victorie la fel de frumoasa ca si un succes in Liga Campionilor. Jean-Michel Aulas, presedintele lui Olympique Lyon, se va bucura din plin de anularea interdictiei referitoare la listarea cluburilor de fotbal la bursa in Franta. Intensele sale actiuni de lobby menite a pune capat acestei exceptii au dat in sfarsit roade. Dosarul prin care el cere Autoritatii pietelor financiare sa faca din Olympique Lyon primul club listat la bursa in Franta este pregatit.

    Jean-Francois Lamour, ministrul francez al sportului, urmeaza sa prezinte consiliului de ministri textul prin care se permite cluburilor sportive profesioniste sa ceara listarea la bursa. Totusi, dublul medaliat olimpic la scrima la Los Angeles si Seul n-a fost niciodata un militant convins in cadrul acestei batalii. “Bursa si fotbalul nu prea au ce cauta impreuna”, explica acesta in 2003 in cadrul unui interviu acordat revistei Le Revenu. Insa ministrul a fost nevoit sa cedeze in fata presiunii cluburilor si a autoritatilor de la Bruxelles.

    Din aprilie 2004, Comisia Europeana solicitase Frantei sa elimine aceasta interdictie. Iar pe 24 decembrie anul trecut, Comisia ameninta ca va sesiza Curtea de Justitie a comunitatilor europene. O situatie imposibil de tolerat de catre guvernul francez.

    Concret, textul prezentat recent modifica articolul 13 din legea adoptata pe 16 iulie 1984. Acesta prevede ca societatile sportive profesioniste pot solicita sa fie cotate la bursa cu conditia “sa prezinte informatiile privitoare la proiectele de dezvoltare a activitatilor sportive si de achizitionare de active menite a le intari stabilitatea”.

    “Va fi posibil sa te gandesti la bursa cu un singur proiect de constructie sau modernizare a unui stadion. In fapt, cluburile se vor bucura de o libertate foarte mare”, arata Arnaud Pericard, avocat asociat in cadrul Chevalier Pericard & Associes. Jean-Baptiste Guillot, avocat ce a contribuit la modificarea articolului 13, nu este de aceeasi parere.

    “Autoritatea pietelor financiare va fi cea care va decide in ultima instanta asupra proiectelor prezentate. In orice caz, foarte putine cluburi din Franta sunt in situatia de a fi candidate la listare pe bursa”, afirma acesta.

    Toate privirile sunt astfel indreptate catre Lyon, acesta fiind singurul club suficient de solid din punct de vedere financiar pentru a se gandi la bursa. Proiectul lui Jean-Michel Aulas va consta in strangerea unei sume de aproximativ 100 de milioane de euro pana la sfarsitul acestui an pentru a incepe constructia noului stadion.

    “Modelul economic al Olympique Lyon este recent, ceea ce reprezinta foarte putin in perspectiva unei veritabile analize economice”, avertizeaza Jean-Paul Minquet, profesor in cadrul ESCP-EAP. In toata aceasta afacere “nu se ia in calcul specificitatea acestui sport si toate incertitudinile care apar din punct de vedere financiar”, adauga Minquet.

    Este clar totusi ca fotbalul trebuie sa-si modernizeze rapid infrastructurile sportive pentru a le aduce la nivelul altor campionate.

    Palmaresul cluburilor de fotbal listate pe bursa nu este deloc unul glorios. Numai trei au valori mai mari decat cele inregistrate la listarea pe bursa. Incertitudinea de natura sportiva reprezinta un obstacol.

    De la lansarea echipei Tottenham Hotspur (Anglia) la bursa in 1983, aproximativ 40 de cluburi europene au incercat aventura pietei de capital. Aceasta moda a cuprins in special Anglia si mai recent Italia si Turcia. Astazi nu mai sunt decat 28 de echipe si numai trei dintre acestea inregistreaza o valoare a actiunilor mai mare decat cea din momentul listarii.

    “Manchester este singurul club care se distingea din masa cluburilor cotate, insa acesta a fost recent retras de la bursa. In rest, lista esecurilor este impresionanta. Dortmund, de exemplu, introdus la 11 euro, a scazut astazi pana la mai putin de 2,50 euro!”, subliniaza Jean-Paul Minquet.

    De cealalta parte a Alpilor, istoria bursiera a Lazio, Juve si AS Roma nu este mai convingatoare.

    In schimb, fotbalul turc inregistreaza cele mai bune performante. Modelul sau a sedus piata: nu cluburile in sine sunt listate la bursa, ci filialele lor cu drepturi la imagine. Pana in aceasta vara, Galatasaray, Fenerbahce si Besiktas afisau rezultate frumoase, insa un proiect de fuziune intre entitatile sportive si marketing ale Galatasaray le-a trimis in jos de atunci.

    Aceasta este complexitatea fotbalului. Modelul sau economic este legat de performantele sportive ale echipelor, in esenta incerte. “Un meci castigat si cotatia actiunilor creste imediat cu 0,5%; un meci pierdut si cotatiile scad cu 0,7% in ziua urmatoare”, explica in aceasta vara Vernimmen.net.

    Iar demiterea unui antrenor cu performante foarte slabe nu conteaza prea mult in ceea ce priveste redresarea cotatiilor.

    Indicele european Bloomberg al celor 28 de cluburi cotate ofera insa cateva motive de speranta.

    Acesta a inregistrat o crestere de 13 procente de la inceputul acestui an, dupa un avans de 32% in anul 2005 (insa in scadere cu 27% comparativ cu decembrie 2000, cand a fost creat). Vor fi oare cluburile de fotbal din nou la moda?

    “S-au inregistrat noua oferte de preluare a unor cluburi private sau cotate, cu o valoare totala de aproape 360 de milioane de euro”, explica Bloomberg.

    Sursa: http://www.zf.ro/articol_96424

    http://www.vernimmen.net/lettre/pdf/lettre_49.pdf

    #76286
    edgar1981ro
    Member

    @sorin wrote:

    Ce zice-ti? Ce am putea face?

    nu ai putea face nimic :)

    siman , pana nu o sa vanda tot ce poate , nu va pleca :)

    garantez yo pt el :))

    nu vezi , vinde ce e mai bun,,,ia juniori , ii creste , ajung buni – ii vinde si se repeta acelasi circuit la nesfarsit :)

    doar daca ai vreo 2-3 milioane de $ , in momentul de fata , si sa ii lasi dezlegarile lu balan , curelea si cui o mai crede el de cuviinta

    dar apoi mai vine o problema , plata taxelor si impozitelor la bugetul de stat :)

    asa ca , mai e mult pana departe :D

    #76287
    razvanR
    Member

    Si eu zic ca prin intermediul ASSSB putem sa ne gandim ca peste 5-10 ani sa cumparam echipa sau macar cateva procente.

    #76288
    07Ex
    Keymaster

    @razvanR wrote:

    Si eu zic ca prin intermediul ASSSB putem sa ne gandim ca peste 5-10 ani sa cumparam echipa sau macar cateva procente.

    De acord, dar asta asa cum spui tu, doar peste cativa ani.

    #76289
    Ultras
    Member

    Ca sa cumperi cateva procente presupune existenta de actiuni… ceea ce nu cred ca vom vedea in urmatorii 10 ani…

    #76290
    adi
    Member

    Ca sa stim cu cine ce ne comparam, in vis bineinteles :-)

    Cluburile spaniole de fotbal, cele mai bogate din lume

    Autor: Catalina Apostoiu Data: 09-02-2007
    Ziarul Financiar

    Chiar daca englezii sunt cel mai bine reprezentati in topul bogatilor din fotbal, primele doua locuri sunt ocupate de echipele-emblema ale campionatului spaniol: Real Madrid si Barcelona.

    Barcelona a reusit sa preia pozitia secunda de la Manchester United in topul celor mai bogate echipe de fotbal dupa ce a castigat Liga Campionilor pentru prima data din 1992, conform topului intocmit de Deloitte & Touche, scrie Bloomberg.

    Veniturile Barcelonei au inregistrat o crestere de 25% in sezonul 2005/2006, pana la 337 de milioane de dolari (259 de milioane de euro), conform datelor din topul Football Money League.

    Analiza realizata de Deloitte & Touche pentru intocmirea acestui clasament se bazeaza pe cele mai recente informatii de ordin financiar privitoare la sezonul 2005/2006 si ia in considerare veniturile din vanzarile de bilete, din contractele de merchandising si de drepturi de difuzare a meciurilor, insa nu si veniturile obtinute din transferuri. Profitabilitatea cluburilor nu este calculata.

    Rivala Barcelonei, Real Madrid si-a mentinut pozitia de lider al clasamentului pentru al doilea an consecutiv, inregistrand vanzari in valoare de 292 de milioane de euro, in crestere cu 6 procente.

    “Spania domina clasamentul din acest an”, arata Dan Jones, partener in cadrul Deloitte.

    Barcelona, care ocupa pozitia a 13-a in clasamentul realizat de Deloitte cu trei ani in urma si pozitia a sasea anul trecut, si-a adaugat victoria din Liga Campionilor castigarii pozitiei de lider in liga spaniola pentru al doilea an consecutiv. Barcelona si Real Madrid au estimat un nivel al castigurilor de peste 300 de milioane de euro pentru anul fiscal 2007 in urma incheierii unui numar mai mare de contracte cu televiziunile si de sponsorizare. Cele doua echipe ar putea domina si clasamentul anului viitor, arata Jones.

    In timp ce cresterea veniturilor Barcelonei a fost generata de succesul inregistrat pe teren, succesul echipei Real este in mare parte pus pe seama imaginii bune de care se bucura pe plan global jucatori ca David Beckham, Zinedine Zidane si Ronaldo si a sponsorilor pe care-i are. Real ar putea pierde pozitia de lider in acest top din cauza ca Beckham va pleca la vara in Statele Unite, Zidane s-a retras din activitate, iar Ronaldo a fost transferat in aceasta iarna la AC Milan.

    Pentru al doilea an consecutiv, fotbalul englez este reprezentat de opt echipe in clasamentul de 20 de echipe cu vanzari cumulate in valoare de 3,3 miliarde de euro. Italia este reprezentata de patru echipe, Germania de trei, Spania de doua, in timp ce Franta, Scotia si Portugalia au fiecare cate o echipa in top.

    “Fotbalul ramane un sport cu potential ridicat de crestere, in special la nivel de varf”, arata Jones. “Nivelul interesului public si de ordin comercial care ramane ridicat este reflectat de un nou an de crestere puternica”, adauga Dan Jones din cadrul Deloitte & Touche.

    Manchester United, care a detinut prima pozitie timp opt ani, dominatiei sale punandu-i capat Real Madrid anul trecut, a cazut pe pozitia a patra in clasamentul Deloitte dupa ce a parasit Liga Campionilor la nivelul grupelor si nu a reusit sa castige campionatul englez pentru al treilea sezon consecutiv. Vanzarile sale au ramas aproape neschimbate, la un nivel de 243 de milioane de euro.

    Deloitte arata ca echipa engleza ar putea urca in top anul viitor, clubul urmand sa beneficieze de extinderea stadionului sau Old Trafford pana la o capacitate de peste 75.000 de locuri.

    Chelsea a coborat o pozitie, pana pe sase, in ciuda cresterii veniturilor sale pana la 152,8 milioane de lire sterline, in timp ce Arsenal a avansat o pozitie, pana pe noua.

    Fotbalul italian are putine sanse sa fie puternic reprezentat in clasamentul care va fi publicat anul viitor. Juventus, a treia pe lista celor mai bogate cluburi de fotbal, a fost retrogradata in seria B, lucru care ii va afecta castigurile, iar AC Milan, aflata pe pozitia a cincea, a pierdut opt puncte, ambele fiind penalizate pentru rolurile pe care le-au jucat intr-un scandal de “aranjare” a meciurilor. Contractul de sponsorizare in valoare de 22 mil. euro pe care Juventus l-a incheiat cu firma petroliera Tamoil va expira la sfarsitul acestui sezon, dupa ce negocierile de reinnoire a acestuia au esuat.

    Barcelona si-a sporit veniturile din drepturile de difuzare a meciurilor si a contractelor comerciale pe baza performantelor unor jucatori cum ar fi brazilianul Ronaldinho, portughezului Deco si camerunezul Samuel Eto’o.

    Clubul catalan atrage in medie 73.200 de fani la meciurile jucate pe teren propriu si are peste 150.000 de membri, in crestere cu 40.000 fata de anul 2003.

    Vanzarile Barcelonei ar putea continua sa creasca avand in vedere faptul ca Nike a fost de acord sa plateasca 189 de milioane de dolari pentru a prelungi un contract de furnizare a echipamentelor pana in 2013. De asemenea, in iunie clubul a incheiat un contract de vanzare a drepturilor de difuzare a meciurilor sale companiei din sectorul productiei de televiziune Grupo Mediapro, contract cu o valoare de peste 1 miliard de euro, incheiat pe sapte ani. Cinci luni mai tarziu Real semna un contract in valoare de 1,1 miliarde de euro cu aceeasi companie.

    Echipele din campionatul englez ar putea reprezenta jumatate din cele 20 de echipe incluse in topul celor mai bogate cluburi de fotbal in urmatorii doi ani dupa semnarea unor contracte pentru drepturi de difuzare in valoare de aproximativ 2,7 miliarde de lire sterline (5,3 miliarde de dolari) pe urmatorii trei ani, incepand cu sezonul viitor, arata Deloitte. Printre echipele incluse pentru prima data in topul acestui an se numara West Ham, care a obtinut o crestere a veniturilor cu 85% dupa ce a ajuns pe locul noua in Premier League si in finala F.A. Cup pentru prima data in 26 de ani.

    Rangers a revenit in topul 20 dupa ce a devenit prima echipa scotiana care a fost inclusa in randul ultimelor 16 echipe din cadrul Champions League in sezonul trecut. In acelasi timp, echipa portugheza Benfica a ajuns sa fie inclusa in clasament dupa ce a ajuns in sferturile de finala ale aceleiasi competitii.

    Avand in vedere valul de contracte importante care urmeaza sa fie incheiate cu televiziunile in Europa, Deloitte arata ca veniturile cluburilor vor fi in continuare impulsionate de contractele incheiate cu media, echipele engleze urmand a fi probabil cele mai mari beneficiare.

    Sursa: http://www.zf.ro/articol_111368

    #76291
    edgar1981ro
    Member

    tre sa va ganditi si la datoriile catre stat ale lui nea vasile :)

    #76292
    Ultras
    Member

    Din cate am citit eu prin presa baietii de la finante ii cam reproseaza lui Vasile ca nu are datorii la stat in ultimii 7 ani… Sportul are in schimb… sa nu confundam persoanele fizice cu cele juridice…

    #76293
    adi
    Member
    #76294
    adi
    Member

    Cum scoate clubul de fotbal Arsenal banii din conturile marilor companii

    http://www.zf.ro/articol_122213/cum_scoate_clubul_de_fotbal_arsenal_banii_din_conturile_marilor_companii.html

    Stadionul Emirates, noua casa a echipei de fotbal Arsenal, reprezinta dovada succesului financiar al organizatiilor sportive de la inceputul secolului XXI.

    Costul de constructie al noului stadion Emirates, de 375 de milioane de lire sterline (552 de milioane de euro), il plaseaza intr-o alta lume in comparatie cu vechiul Highbury, aflat la mai putin de 1,5 kilometri in nordul Londrei. Salile de marmura ale Highbury au fost inlocuite acum cu sticla si otel, scrie BBC News.

    Stadionul a fost deschis in vara anului 2006, promitand fanilor cel mai bun loc din care ii pot urmari pe celebrii Thierry Henry si Cesc Fabregas.

    Dar cea mai mare transformare a venit din partea modului in care Emirates doreste sa-i gazduiasca pe cei mai importanti musafiri ai sai.

    Aproximativ 9.000 din cele 60.000 de locuri ale stadionului sunt destinate clientilor premium, care dispun de servicii de tip restaurant in timp ce urmaresc meciul de fotbal. Cele 150 de separeuri ofera cea mai buna priveliste asupra terenului si care, in ciuda pretului de aproximativ 100.000 de lire sterline pe an (148.000 de euro), au fost foarte repede rezervate de catre oamenii de afaceri care doresc sa-si impresioneze clientii.

    Mutarea din Highbury, unde facilitatile oferite oamenilor de afaceri erau foarte limitate, a reprezentat o masura importanta prin intermediul careia Arsenal trebuia sa mentina ritmul cu rivali precum Chelsea si Manchester United.

    Steve Brice, seful comitetului de intampinare in spatiile destinate oamenilor de afaceri de pe stadionul echipei Arsenal, considera ca s-a obtinut un raport pret calitate foarte bun.

    “Dintr-o perspectiva a investitiei, este vorba de faptul ca trebuie sa te asiguri ca invitatii vor participa la meciurile organizate”, a declarat Brice. Consider ca cel mai bun lucru, atunci cand intri in discutii cu cei invitati in separeuri, este ca invitatiile la meciurile echipei Arsenal sunt intotdeauna acceptate. Ocazia de a veni pe Stadionul Emirates a insemnat pentru multe dintre companii semnarea mai multor contracte importante”, a spus el.

    Clubul a obtinut un credit bancar in valoare de 250 de milioane de lire sterline (368 de milioane de euro) pentru a construi stadionul, iar Brice a confimat ca veniturile din partea oamenilor de afaceri erau extrem de importante pentru rambursarea imprumuturilor.

    “Veniturile in valoare de 80 de milioane de dolari (59 de milioane de euro) generate de separeurile destinate oamenilor de afaceri reprezinta cheia succesului financiar al clubului”, a subliniat Brice.

    “Este foarte important sa vezi ce se intampla pe teren, acest lucru are cel mai mare impact asupra veniturilor. Pe masura ce ne asiguram ca avem un stadion plin, putem acorda suficienta atentie veniturilor necesare echipei”, a adaugat el.

    Peste Ocean, in ultimii zece ani, a avut loc o crestere importanta a constructiilor de noi stadioane in San Francisco, Seattle, Chicago si multe dintre alte orase importante.

    Pentru fiecare dintre acestea modelul de afaceri era foarte asemanator cu cel al lui Arsenal: de a obtine venituri mai ridicate datorita facilitatilor oferite oamenilor de afaceri si invitatilor cu status deosebit.

    Dar in tot mai multe stadioane cererea pentru separeuri premium a inceput sa se diminueze si fie s-a optat pentru desfiintarea lor sau pentru inlocuirea lor cu scaune normale. Potrivit lui Jack Plunkett, directorul executiv al Plunkett Research, firma de analiza a mediului de afaceri din sport, multi dintre proprietarii de echipe nu au avut o idee exacta asupra cererii pentru astfel de facilitati.

    “Era clara o exagerare in numarul de separeuri si a facilitatilor oferite de acestea. Proprietarii nu aveau o cifra exacta asupra numarului de astfel de separeuri ce puteau fi sustinute de stadion”, a declarat Plunkett.

    “Au construit mai multe astfel de separeuri decat trebuia in unele situatii. Exista stadioane care au si pana la 120 de astfel de separeuri. Bancile de unde s-au obtinut creditele vor fi mult mai atente la veniturile generate de astfel de investitii”, a adaugat el.

    La Safeco Field din Seattle, stadionul echipei de baseball Mariners, recent s-au desfiintat opt astfel de separeuri. Aceeasi decizie a fost adoptata si in Detroit, Tampa Bay si Toronto.

    La originea schimbarii in cererea pentru separeurile premium se afla modul in care oamenii de afaceri din Statele Unite abordeaza ideea de distractie, datorita circumstantelor care nu puteau fi preconizate la inceputul anilor ’90, atunci cand multe dintre stadioane au fost construite.

    In prezent, companiile sunt mult mai retinute atunci cand intra in discutie cheltuirea unor sume prea mari pentru cei ce vin sa urmareasca meciul de fotbal sau baseball.

    “In ultimii cinci-sase ani in mediul de afaceri din Statele Unite s-a pus accent pe imbunatatirea eticii, asa ca este mai rar intalnita situatia ca marile companii sa ofere cadouri foarte scumpe sau exotice clientilor sai”, a subliniat Plunkett.

    “Acest lucru se intampla deoarece au avut loc foarte multe scandaluri legate de corporatii in ultima vreme. Organismele guvernamentale de reglementare si consiliile de administratie ale companiilor au observat cum am redus costurile, cum am imbunatatit operatiunile si cum controlam mai bine situatia financiara”, a adaugat el.

    Scandalurile legate de corporatii din Statele Unite au afectat aproape fiecare companie, inclusiv organizatiile sportive.

    Multe si-au adaptat planurile de afaceri pentru a nu le fi afectate intr-o masura prea mare de corporatiile care reduc costurile.

    In ciuda schimbarilor de pe piata, organizatiile sportive depind intr-o masura din ce in ce mai mare de veniturile dupa urma companiilor, in afara de metodele clasice precum drepturile de televizare si obiectele cu brandul echipei.

    In Orientul Indepartat, in Europa, in Caraibe, precum si in India sau Africa de Sud, noile stadioane se bazeaza pe acest model, deoarece acolo unde exista cerere ratele profitului sunt uriase.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.